FAQ

MyCuralia is een digitaal platform van Curalia waarop leden hun persoonlijke gegevens, contracten en documenten digitaal kunnen raadplegen en downloaden. De gegevens van elk lid uit onze database zijn gekoppeld aan zijn MyCuralia-account, waardoor deze constant up-to-date zijn. MyCuralia kadert in het digitaliseringsproject van Curalia en heeft de bedoeling leden in staat te stellen contracten en documenten op elk moment snel en gemakkelijk op te vragen. Bovendien biedt de app toegang tot een reeks interessante en handige tools in het kader van pensioen(opbouw) en verzekeringen, en informatie over uw beroep. Ook studenten vinden op de site interessante links voor de start van hun beroep.

Iedereen kan gebruik maken van MyCuralia. Niet geverifieerde gebruikers (via Itsme) kunnen gebruik maken van de calculators, claims en productpagina’s; studenten hebben ook toegang tot een gepersonaliseerde starterspagina. Leden die itsme-verificatie hebben doorlopen kunnen hun klantgegevens, (eventuele) contracten en documenten bij Curalia opvragen. Zowel leden als studenten en niet-leden kunnen gebruik maken van MyCuralia. Niet geverifieerde accounts via itsme kunnen op dit moment slechts gebruik maken van een aantal beperkte functionaliteiten. Geverifieerde accounts via itsme daarentegen kunnen zowel klantgegevens, contracten en bijhorende documenten van zichzelf of van hun bedrijf/bedrijven bij Curalia raadplegen. In de toekomst krijgen zij ook de mogelijkheid gegevens online te wijzigen en contracten te onderschrijven.

Geverifieerd via itsme (Leden Curalia)

Voor ieder Curalialid wordt een MyCuralia-account aangemaakt waar de gegevens uit onze database aan gekoppeld zijn. Wij sturen u zelf een mail met een activatielink. Tenslotte moet u een éénmalige verificatie met itsme doorlopen.


Niet geverifieerd via itsme (Niet leden Curalia)

Niet-leden kunnen via een registratieformulier gebruik maken van MyCuralia. Deze registratie kan met of zonder Itsme gebeuren. Wanneer zij een polis onderschrijven bij Curalia worden ze als lid beschouwd en moeten dan ook de itsme verificatie doorlopen.

In de mail staat een activatielink. Door het klikken op de link gaat u naar een scherm met activatiecode en wachtwoord. U geeft een eigen wachtwoord in (let op de beperkingen, minstens 8 karakters, 1 hoofdletter en 1 cijfer). Op dit moment heeft u toegang tot MyCuralia (eenvoudige functionaliteiten).

Bij een registratie vanaf aug 2022 kan u kiezen voor een registratie met of zonder Itsme. Met Itsme is uw account automatisch geverifieerd.

Oudere accounts (van voor juni 22) kunnen na inloggen met mail en paswoord klikken op “Contracten”. Indien de account nog niet geverifieerd is kan u de verificatie starten via itsme.
Via Itsme

U klikt op het logo van Itsme. Vervolgens moet u het nummer van uw GSM ingeven en op uw GSM de applicatie Itsme activeren. Daarin verschijnt de vraag om te connecteren met de MyCuralia site. U bevestigt het doorgeven van het rijksregisternummer en u wordt op de MyCuralia site automatisch ingelogd.

MyCuralia ondersteunt elke browser (Chrome, Firefox, Opera, Safari) behalve Internet Explorer. Deze laatste voldoet niet meer aan de beveiligingseisen die wij onze leden willen garanderen. Dit zowel op desktop, als op tablet of GSM.

Om onze leden zo goed mogelijk te helpen bij vragen of problemen, hebben wij een chat geïnstalleerd op de MyCuralia-website. Op die manier kunt u realtime chatten met ons als er iemand beschikbaar is. Indien niemand op de chat beschikbaar is, kan u steeds een bericht nalaten op de chat. We contacteren u dan zo snel mogelijk. Verder kunt u uw vragen richten naar info@curalia.be of bellen naar 02 735 80 55.

U gaat naar de itsme website en maakt uw itsme account aan via uw eID of uw bankkaart.