FAQ

MyCuralia is het digitale platform van Curalia waar je als klant eenvoudig jouw persoonlijke gegevens kunt nakijken en aanpassen, en contracten en documenten kunt inkijken en downloaden.

Daarnaast biedt het platform handige calculators, zoals voor het berekenen van de bijdrage voor jouw pensioenopbouw en belastingvoordeel.

Tenslotte vinden studenten en startende zorgverleners er waardevolle informatie om hun carrière succesvol te starten en verder te ontwikkelen.

Onze collega’s van het support-team staan elke weekdag tijdens de kantooruren (8u30-17u) voor je klaar. Je kan hen contacteren via volgende kanalen:

  • Via mail: info@curalia.be, we proberen jouw e-mail te beantwoorden binnen 1 à 3 werkdagen
  • Via telefoon: 02 735 80 55, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u
  • Via de chat rechts onderaan op MyCuralia Live chat, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u indien een medewerker beschikbaar is, anders wordt je aanvraag door onze chatbot of via mail behandeld

Je registreren op MyCuralia kan via deze link of door op de menu-knop van MyCuralia te klikken en te kiezen voor ‘Aanvraag toegang’.

Registreren kan op twee manieren:

  • Met de itsme®-app op je smartphone, waarmee je jouw identiteit aantoont. Hierdoor wordt een deel van de velden in het registratieformulier reeds automatisch ingevuld.
  • Met een e-mailadres en een wachtwoord dat je zelf kiest

Na het invullen van het registratieformulier ontvang je een confirmatiemail met een bevestigingslink. Door op deze link te klikken, bevestig je je MyCuralia-account en krijg je toegang tot alle functionaliteiten. Je kan vervolgens inloggen met de itsme®-app of met je e-mailadres en wachtwoord na tweevoudige verificatie (2FA).

itsme® is een app op je smartphone waarmee je je identiteit aantoont en transacties bevestigt.

Activeer itsme® als volgt:

  • Download de itsme®-app op je smartphone via de App Store of Google Play.
  • Koppel eenmalig je identiteitsgegevens aan je itsme®-account via jebankkaart of eID.

Om je itsme®-account aan te maken en te activeren, verwijzen we je graag door naar de website van itsme®.

Tijdens de registratie op MyCuralia ontvang je na het invullen van het formulier een confirmatiemail. Deze e-mail is de laatste stap in de registratie van je MyCuralia-account.

Klik op de link in de e-mail om het registratieproces te voltooien. Daarna heb je volledige toegang tot alle functionaliteiten van MyCuralia.

Controleer eerst en vooral of je ingelogd bent op MyCuralia.

Ben je ingelogd, maar zijn de beveiligde secties (met slotjes) nog steeds vergrendeld en blauw? Dan is je registratie nog niet voltooid.

Om het registratieproces te voltooien, dien je namelijk op de link te klikken in de confirmatiemail. Deze ontvang je zodra je het registratieformulier hebt ingevuld. Controleer daarom je inbox, inclusief spam, voor de confirmatiemail met activeringslink die we je hebben gestuurd.

Vind je de e-mail niet meteen terug? Geen zorgen. Log in op MyCuralia, klik op één van de beveiligde icoontjes en volg de instructies om je account (opnieuw) te activeren. Je ontvangt dan een nieuwe confirmatiemail.

Klik op de activeringslink in deze mail om je MyCuralia-account te bevestigen. Daarna heb je volledige toegang tot alle functionaliteiten van MyCuralia. Je kan vervolgens inloggen met itsme® of met je e-mailadres en wachtwoord na tweestapsverificatie (2FA).

Log eerst in op MyCuralia. Klik op de MyCuralia-homepagina op het 'Account'-icoontje en selecteer 'Wijzigen e-mailadres' of 'Wijzigen wachtwoord'. Volg de instructies op het scherm om de wijziging door te voeren.

Om je privacy te beschermen, is dit niet mogelijk. Op je MyCuralia-account vind je immers persoonsgebonden informatie, documenten en contracten terug.

Daarnaast is je emailadres uniek, en kan dit slechts gelinkt worden aan één MyCuralia-account.

Voor elk MyCuralia-account is dus een uniek e-mailadres vereist.

Met een MyCuralia-account krijg je als startende zorgverlener toegang tot onze starterssites (www.ikbenapotheker.be, www.ikbenkine.be, www.ikbenarts.be). Die bevatten een handig stappenplan en een checklist om je carrière op te starten en te ontwikkelen. En natuurlijk is Curalia er ook voor andere zorgberoepen!

Boek hier een vrijblijvende afspraak met de raadgever van jouw regio.

Meer info over starten als zorgverlener? Neem een kijkje op www.curalia.be.

Daarnaast kan je via 'Opmaak contract' op de startpagina van MyCuralia volledig digitaal een beroepsaansprakelijkheidsverzekering en een Sociaal VAP/RIZIV-contract aanvragen.

Indien je klant bent bij Curalia, kan je onder de rubriek ‘Mijn documenten’ momenteel volgende documenten terugvinden:

  • Fiscale fiches, die heb je nodig voor je jaarlijkse belastingsaangifte
  • Jaarlijkse bijvoegsels, waarin je een update ontvangt over de status van jouw contract
  • Vervaldagberichten voor de hospitalisatieverzekering voor leden, ter herinnering van de betaling van jouw contract
  • De bijzondere voorwaarden van je RIZIV-contract
  • De vragenlijst voor de 80%-berekening van van je IPT of POZ, om te berekenen welke premie jij of jouw vennootschap maximaal mag storten op dit contract.

In ‘Mijn documenten’ kan je zelf documenten in PDF, JPEG, JPG, PNG, HEIC, HEIF-formaat uploaden naar je MyCuralia-account, zoals:

  • Kopie identiteitskaart
  • Activiteitsverklaring RIZIV-statuut
  • Gezondheidsverklaring
  • Bankbewijs
  • ...

Na het uploaden, worden de documenten aan jouw profiel in onze database toegevoegd. Momenteel is er geen overzicht van de door jou geüploade documenten beschikbaar in je MyCuralia-account.

Dat kan! Op de homepagina van MyCuralia kan je via 'Opmaak contract' gemakkelijk en volledig digitaal een Sociaal VAP/RIZIV-contract, Beroepsaansprakelijkheidsverzekering en Tak 23-verzekering aanvragen.

Deze formulieren omvatten een behoefteanalyse en in sommige gevallen een contractaanvraag. Na je aanvraag zorgt een Curalia-medewerker ervoor dat alles verder voor jou wordt geregeld, zodat je contract snel in orde is.

Ontvang je tijdens de registratieprocedure deze foutcode? Dan bestaat er reeds een MyCuralia-account op basis van het gebruikte e-mailadres, rijksregisternummer of andere ingevoerde gegevens.

Contacteer in dat geval ons support-team. Zij bekijken dan samen met jou je account(s) op het MyCuralia-platform. Je kan hen contacteren via volgende kanalen:

  • Via mail: info@curalia.be, we proberen jouw e-mail te beantwoorden binnen 1 à 3 werkdagen
  • Via telefoon: 02 735 80 55, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u
  • Via de chat rechts onderaan op MyCuralia Live chat, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u indien een medewerker beschikbaar is, anders wordt je aanvraag door onze chatbot of via mail behandeld

Deze foutcode treedt op als je probeert te registreren met een ander e-mailadres dan datgene dat in onze database staat. Ons support-team neemt contact met je op na deze foutmelding. Je kan uiteraard ook zelf contact opnemen.

Je kan ons support-team contacteren via volgende kanalen:

  • Via mail: info@curalia.be, we proberen jouw e-mail te beantwoorden binnen 1 à 3 werkdagen
  • Via telefoon: 02 735 80 55, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u
  • Via de chat rechts onderaan op MyCuralia Live chat, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u indien een medewerker beschikbaar is, anders wordt je aanvraag door onze chatbot of via mail behandeld

Deze foutcode kan optreden om verschillende redenen, zoals het ingeven van logingegevens die niet overeenkomen met je contactgegevens in onze systemen tijdens registratie of door een tijdelijke technische storing op het MyCuralia-platform.

Contacteer hiervoor ons support-team. Je kan hen contacteren via volgende kanalen:

  • Via mail: info@curalia.be, we proberen jouw e-mail te beantwoorden binnen 1 à 3 werkdagen
  • Via telefoon: 02 735 80 55, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u
  • Via de chat rechts onderaan op MyCuralia Live chat, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u indien een medewerker beschikbaar is, anders wordt je aanvraag door onze chatbot of via mail behandeld

Het MyCuralia-platform wordt ondersteund door de meest gebruikelijke internetbrowsers zoals Chrome, Edge, Firefox, Opera en Safari.

Het platform wordt niet ondersteund door Internet Explorer. Deze browser voldoet niet aan onze veiligheidsnormen voor desktop, tablet en mobiel gebruik. Als je naar MyCuralia surft via deze browser zal het platform niet werken.

MyCuralia is het digitale platform van Curalia waar je als klant eenvoudig jouw persoonlijke gegevens kunt nakijken en aanpassen, en contracten en documenten kunt inkijken en downloaden.

Daarnaast biedt het platform handige calculators, zoals voor het berekenen van de bijdrage voor jouw pensioenopbouw en belastingvoordeel.

Tenslotte vinden studenten en startende zorgverleners er waardevolle informatie om hun carrière succesvol te starten en verder te ontwikkelen.

Onze collega’s van het support-team staan elke weekdag tijdens de kantooruren (8u30-17u) voor je klaar. Je kan hen contacteren via volgende kanalen:

  • Via mail: info@curalia.be, we proberen jouw e-mail te beantwoorden binnen 1 à 3 werkdagen
  • Via telefoon: 02 735 80 55, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u
  • Via de chat rechts onderaan op MyCuralia Live chat, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u indien een medewerker beschikbaar is, anders wordt je aanvraag door onze chatbot of via mail behandeld

Je registreren op MyCuralia kan via deze link of door op de menu-knop van MyCuralia te klikken en te kiezen voor ‘Aanvraag toegang’.

Registreren kan op twee manieren:

  • Met de itsme®-app op je smartphone, waarmee je jouw identiteit aantoont. Hierdoor wordt een deel van de velden in het registratieformulier reeds automatisch ingevuld.
  • Met een e-mailadres en een wachtwoord dat je zelf kiest

Na het invullen van het registratieformulier ontvang je een confirmatiemail met een bevestigingslink. Door op deze link te klikken, bevestig je je MyCuralia-account en krijg je toegang tot alle functionaliteiten. Je kan vervolgens inloggen met de itsme®-app of met je e-mailadres en wachtwoord na tweevoudige verificatie (2FA).

itsme® is een app op je smartphone waarmee je je identiteit aantoont en transacties bevestigt.

Activeer itsme® als volgt:

  • Download de itsme®-app op je smartphone via de App Store of Google Play.
  • Koppel eenmalig je identiteitsgegevens aan je itsme®-account via jebankkaart of eID.

Om je itsme®-account aan te maken en te activeren, verwijzen we je graag door naar de website van itsme®.

Tijdens de registratie op MyCuralia ontvang je na het invullen van het formulier een confirmatiemail. Deze e-mail is de laatste stap in de registratie van je MyCuralia-account.

Klik op de link in de e-mail om het registratieproces te voltooien. Daarna heb je volledige toegang tot alle functionaliteiten van MyCuralia.

Controleer eerst en vooral of je ingelogd bent op MyCuralia.

Ben je ingelogd, maar zijn de beveiligde secties (met slotjes) nog steeds vergrendeld en blauw? Dan is je registratie nog niet voltooid.

Om het registratieproces te voltooien, dien je namelijk op de link te klikken in de confirmatiemail. Deze ontvang je zodra je het registratieformulier hebt ingevuld. Controleer daarom je inbox, inclusief spam, voor de confirmatiemail met activeringslink die we je hebben gestuurd.

Vind je de e-mail niet meteen terug? Geen zorgen. Log in op MyCuralia, klik op één van de beveiligde icoontjes en volg de instructies om je account (opnieuw) te activeren. Je ontvangt dan een nieuwe confirmatiemail.

Klik op de activeringslink in deze mail om je MyCuralia-account te bevestigen. Daarna heb je volledige toegang tot alle functionaliteiten van MyCuralia. Je kan vervolgens inloggen met itsme® of met je e-mailadres en wachtwoord na tweestapsverificatie (2FA).

Log eerst in op MyCuralia. Klik op de MyCuralia-homepagina op het 'Account'-icoontje en selecteer 'Wijzigen e-mailadres' of 'Wijzigen wachtwoord'. Volg de instructies op het scherm om de wijziging door te voeren.

Om je privacy te beschermen, is dit niet mogelijk. Op je MyCuralia-account vind je immers persoonsgebonden informatie, documenten en contracten terug.

Daarnaast is je emailadres uniek, en kan dit slechts gelinkt worden aan één MyCuralia-account.

Voor elk MyCuralia-account is dus een uniek e-mailadres vereist.

Met een MyCuralia-account krijg je als startende zorgverlener toegang tot onze starterssites (www.ikbenapotheker.be, www.ikbenkine.be, www.ikbenarts.be). Die bevatten een handig stappenplan en een checklist om je carrière op te starten en te ontwikkelen. En natuurlijk is Curalia er ook voor andere zorgberoepen!

Boek hier een vrijblijvende afspraak met de raadgever van jouw regio.

Meer info over starten als zorgverlener? Neem een kijkje op www.curalia.be.

Daarnaast kan je via 'Opmaak contract' op de startpagina van MyCuralia volledig digitaal een beroepsaansprakelijkheidsverzekering en een Sociaal VAP/RIZIV-contract aanvragen.

Indien je klant bent bij Curalia, kan je onder de rubriek ‘Mijn documenten’ momenteel volgende documenten terugvinden:

  • Fiscale fiches, die heb je nodig voor je jaarlijkse belastingsaangifte
  • Jaarlijkse bijvoegsels, waarin je een update ontvangt over de status van jouw contract
  • Vervaldagberichten voor de hospitalisatieverzekering voor leden, ter herinnering van de betaling van jouw contract
  • De bijzondere voorwaarden van je RIZIV-contract
  • De vragenlijst voor de 80%-berekening van van je IPT of POZ, om te berekenen welke premie jij of jouw vennootschap maximaal mag storten op dit contract.

In ‘Mijn documenten’ kan je zelf documenten in PDF, JPEG, JPG, PNG, HEIC, HEIF-formaat uploaden naar je MyCuralia-account, zoals:

  • Kopie identiteitskaart
  • Activiteitsverklaring RIZIV-statuut
  • Gezondheidsverklaring
  • Bankbewijs
  • ...

Na het uploaden, worden de documenten aan jouw profiel in onze database toegevoegd. Momenteel is er geen overzicht van de door jou geüploade documenten beschikbaar in je MyCuralia-account.

Dat kan! Op de homepagina van MyCuralia kan je via 'Opmaak contract' gemakkelijk en volledig digitaal een Sociaal VAP/RIZIV-contract, Beroepsaansprakelijkheidsverzekering en Tak 23-verzekering aanvragen.

Deze formulieren omvatten een behoefteanalyse en in sommige gevallen een contractaanvraag. Na je aanvraag zorgt een Curalia-medewerker ervoor dat alles verder voor jou wordt geregeld, zodat je contract snel in orde is.

Ontvang je tijdens de registratieprocedure deze foutcode? Dan bestaat er reeds een MyCuralia-account op basis van het gebruikte e-mailadres, rijksregisternummer of andere ingevoerde gegevens.

Contacteer in dat geval ons support-team. Zij bekijken dan samen met jou je account(s) op het MyCuralia-platform. Je kan hen contacteren via volgende kanalen:

  • Via mail: info@curalia.be, we proberen jouw e-mail te beantwoorden binnen 1 à 3 werkdagen
  • Via telefoon: 02 735 80 55, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u
  • Via de chat rechts onderaan op MyCuralia Live chat, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u indien een medewerker beschikbaar is, anders wordt je aanvraag door onze chatbot of via mail behandeld

Deze foutcode treedt op als je probeert te registreren met een ander e-mailadres dan datgene dat in onze database staat. Ons support-team neemt contact met je op na deze foutmelding. Je kan uiteraard ook zelf contact opnemen.

Je kan ons support-team contacteren via volgende kanalen:

  • Via mail: info@curalia.be, we proberen jouw e-mail te beantwoorden binnen 1 à 3 werkdagen
  • Via telefoon: 02 735 80 55, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u
  • Via de chat rechts onderaan op MyCuralia Live chat, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u indien een medewerker beschikbaar is, anders wordt je aanvraag door onze chatbot of via mail behandeld

Deze foutcode kan optreden om verschillende redenen, zoals het ingeven van logingegevens die niet overeenkomen met je contactgegevens in onze systemen tijdens registratie of door een tijdelijke technische storing op het MyCuralia-platform.

Contacteer hiervoor ons support-team. Je kan hen contacteren via volgende kanalen:

  • Via mail: info@curalia.be, we proberen jouw e-mail te beantwoorden binnen 1 à 3 werkdagen
  • Via telefoon: 02 735 80 55, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u
  • Via de chat rechts onderaan op MyCuralia Live chat, tijdens de kantooruren van 8u30 tot 17u indien een medewerker beschikbaar is, anders wordt je aanvraag door onze chatbot of via mail behandeld

Het MyCuralia-platform wordt ondersteund door de meest gebruikelijke internetbrowsers zoals Chrome, Edge, Firefox, Opera en Safari.

Het platform wordt niet ondersteund door Internet Explorer. Deze browser voldoet niet aan onze veiligheidsnormen voor desktop, tablet en mobiel gebruik. Als je naar MyCuralia surft via deze browser zal het platform niet werken.