FAQ

Wat is MyCuralia?

MyCuralia is een gloednieuw digitaal platform van Curalia waarop leden hun persoonlijke gegevens, contracten en documenten digitaal kunnen raadplegen en downloaden. De gegevens van elk lid uit onze database zijn gekoppeld aan zijn MyCuralia-account, waardoor deze constant up-to-date zijn. MyCuralia kadert in het digitaliseringsproject van Curalia en heeft de bedoeling leden in staat te stellen contracten en documenten op elk moment snel en gemakkelijk op te vragen. Bovendien biedt de app toegang tot een reeks interessante en handige tools in het kader van pensioen(opbouw) en verzekeringen, en informatie over uw beroep.

Welke opties zijn beschikbaar en welke opties worden in de toekomst toegevoegd?

Iedereen kan gebruik maken van MyCuralia. Niet-leden kunnen gebruik maken van de calculators, claims en productpagina’s; studenten hebben ook toegang tot een gepersonaliseerde starterspagina. Leden die een eID-verificatie hebben doorlopen kunnen klantgegevens, contracten en documenten bij Curalia opvragen. Iedereen heeft de mogelijkheid om zijn MyCuralia account te personaliseren. Zowel leden als studenten en niet-leden kunnen gebruik maken van MyCuralia. Studenten en niet-leden kunnen op dit moment slechts gebruik maken van een aantal beperkte functionaliteiten. Leden daarentegen kunnen zowel klantgegevens, contracten en bijhorende documenten van zichzelf of van hun bedrijf/bedrijven bij Curalia raadplegen. In de toekomst krijgen zij ook de mogelijkheid gegevens online te wijzigen en contracten te onderschrijven.

Hoe krijg ik toegang tot MyCuralia?

Voor ieder Curalialid wordt automatisch een MyCuralia-account aangemaakt waar de gegevens uit onze database aan gekoppeld zijn. Wij sturen u zelf een mail met een activatielink. Als u deze opent, kunt u een wachtwoord instellen voor uw account en vervolgens inloggen. Tenslotte moet u een éénmalige verificatie met eID doorlopen. Zie daarvoor onderstaande vraag. Niet-leden kunnen mits een eenvoudige registratie gebruik maken van MyCuralia. Wanneer zij een polis onderschrijven bij Curalia worden ze als lid beschouwd en moeten dan ook de eID verificatie doorlopen

Hoe verifieer ik mijn account met mijn eID (enkel voor leden)

  • Stap 1: Ontvangst mail met activatiecode en link
  • Stap 2: Instellen van een eigen wachtwoord (let op de beperkingen, minstens 8 karakters, 1 hoofdletter en 1 cijfer). Op dit moment heeft u toegang tot MyCuralia (eenvoudige functionaliteiten). Indien u lid bent van Curalia zijn de iconen klantgegevens, contracten en documenten aanklikbaar. Bij het aanklikken start u de eID lezing. Bij niet leden zijn deze iconen uitgegrijsd en niet aanklikbaar.
  • Stap 3 (enkel voor leden): Indien u de module e-contract nog niet heeft geactiveerd in de Chrome browser komt u op een installatiepagina. Indien de module wel is geïnstalleerd, gaat u onmiddellijk naar stap 4
    • Klik eerst op de knop 'Installeer de eID Web Browser Middleware voor Windows'
    • Vervolgens downloadt u het bestand 'eid-web-browser-mw-install-1.1.11.exe'. Sla dit op op uw computer en open het door op het bestand te klikken.
    • Doorloop alle 5 stappen door op 'Verder' te drukken. Sla de software op op een plaats naar keuze.
    • Als de installatie afgerond is, gaat u automatisch terug naar de eID Authenticatie pagina.
    • Installeer nu de 'eID Extension' in Chrome door op het logo te klikken. U zal doorverwezen worden naar de Chrome web store.
    • Klik dan op de knop rechtsboven 'Toevoegen aan Chrome' en vervolgens op 'Extensie toevoegen'.
      U hebt nu beide softwarepakketten voor de eID geïnstalleerd.
      Sluit vervolgens de tab van de Chrome web store via het kruisje van het tabblad.
  • U hebt nu beide softwarepakketten voor de eID geïnstalleerd.
  • Stap 4: Nu kunt u uw kaartlezer met identiteitskaart aansluiten op uw computer (als u dat nog niet gedaan heeft). De pagina 'eID Authenticatie' zal dit detecteren. Geef tenslotte de PIN code van uw identiteitskaart in.
  • Stap 5: U bent nu klaar met de configuratie van uw Curalia-account. Voortaan kunt u inloggen op elk apparaat met een browser via my.curalia.be.
Welke apparaten en browsers zijn ondersteund?

MyCuralia ondersteunt elke browser (Chrome, Firefox, Opera, Safari) behalve Internet Explorer. Deze laatste voldoet niet meer aan de beveiligingseisen die wij onze leden willen garanderen. Dit zowel op desktop, als op tablet of GSM. Opgelet: u kunt uw eID enkel installeren met Google Chrome. U hebt immers een Chrome Extensie nodig om uw identiteit te bevestigen. Deze eID-installatie is eenmalig. Daarna kunt u dus op elke browser inloggen op uw MyCuralia-account.

Hoe krijg ik hulp bij het gebruiken van MyCuralia?

Om onze leden zo goed mogelijk te helpen bij vragen of problemen, hebben wij een chat geïnstalleerd op de MyCuralia-website. Op die manier kunt u realtime chatten met ons als er iemand beschikbaar is. Indien niemand op de chat beschikbaar is, kan u steeds een bericht nalaten op de chat. We contacteren u dan zo snel mogelijk. Verder kunt u uw vragen richten naar info@curalia.be of bellen naar 02 735 80 55.