MyCuralia

FAQ

Wat is MyCuralia?

MyCuralia is een gloednieuw digitaal platform van Curalia waarop leden hun persoonlijke gegevens, contracten en documenten digitaal kunnen raadplegen en downloaden. De gegevens van elk lid uit onze database zijn gekoppeld aan zijn MyCuralia-account, waardoor deze constant up-to-date zijn. MyCuralia kadert in het digitaliseringsproject van Curalia en heeft de bedoeling leden in staat te stellen contracten en documenten op elk moment snel en gemakkelijk op te vragen. Momenteel hebben nog niet alle leden toegang tot MyCuralia. Binnen enkele maanden zal dit wel het geval zijn.

Welke opties zijn beschikbaar en welke opties worden in de toekomst toegevoegd?

Op dit moment kunnen leden hun persoonlijke gegevens, contracten en bijhorende documenten bij Curalia raadplegen. In de toekomst krijgen zij ook de mogelijkheid gegevens te wijzigen en contracten te onderschrijven.

Hoe krijg ik toegang tot MyCuralia?

Voor ieder lid wordt automatisch een MyCuralia-account aangemaakt waar de gegevens uit onze database aan gekoppeld zijn. Wij sturen u zelf een mail met een activatielink. Als u deze opent, kunt u een wachtwoord instellen voor uw account en vervolgens inloggen. Tenslotte moet u eenmalige verificatie met eID doorlopen. Zie daarvoor onderstaande vraag.

Hoe verifieer ik mijn account met mijn eID?

  • Stap 1: Ontvangst mail met activatiecode en link
  • Stap 2: Instellen van een eigen paswoord (let op de beperkingen, minstens 8 karakters, 1 hoofdletter en 1 cijfer)
  • Stap 3: Indien u de module e-contract nog niet heeft geactiveerd in de Chrome browser komt u op een installatiepagina. Indien de module wel is geïnstalleerd, gaat u onmiddellijk naar stap 4
    • Klik eerst op de knop 'Installeer de eID Web Browser Middleware voor Windows'
    • Vervolgens downloadt u het bestand 'eid-web-browser-mw-install-1.1.11.exe'. Sla dit op op uw computer en open het door op het bestand te klikken.
    • Doorloop alle 5 stappen door op 'Verder' te drukken. Sla de software op op een plaats naar keuze.
    • Als de installatie afgerond is, gaat u automatisch terug naar de eID Authenticatie pagina.
    • Installeer nu de 'eID Extension' in Chrome door op het logo te klikken. U zal doorverwezen worden naar de Chrome web store.
    • Klik dan op de knop rechtsboven 'Toevoegen aan Chrome' en vervolgens op 'Extensie toevoegen'.
      U hebt nu beide softwarepakketten voor de eID geïnstalleerd.
      Sluit vervolgens de tab van de Chrome web store via het kruisje van het tabblad.
  • U hebt nu beide softwarepakketten voor de eID geïnstalleerd.
  • Stap 4: Nu kunt u uw kaartlezer met identiteitskaart aansluiten op uw computer (als u dat nog niet gedaan heeft). De pagina 'eID Authenticatie' zal dit detecteren. Geef tenslotte de PIN code van uw identiteitskaart in.
  • Stap 5: Vervolgens zal u een bevestigingsemail ontvangen van ons. Als u op de link in deze mail klikt, bent u klaar met de configuratie van uw Curalia account. Voortaan kunt u inloggen met uw emailadres en wachtwoord.
Welke apparaten en browsers zijn ondersteund?

MyCuralia ondersteunt elke browser (Chrome, Firefox, Opera, Safari) behalve Internet Explorer. Deze laatste voldoet niet meer aan de beveiligingseisen die wij onze leden willen garanderen. Dit zowel op desktop, als op tablet of GSM. Opgelet: u kunt uw eID enkel installeren met Google Chrome. U hebt immers een Chrome Extensie nodig om uw identiteit te bevestigen. Deze eID-installatie is eenmalig. Daarna kunt u dus op elke browser inloggen op uw MyCuralia-account.

Hoe krijg ik hulp bij het gebruiken van MyCuralia?

Om onze leden zo goed mogelijk te helpen bij vragen of problemen, hebben wij een chat geïnstalleerd op de MyCuralia-website. Op die manier kunt u realtime chatten met ons als er iemand beschikbaar is. Indien niemand op de chat beschikbaar is, kan u steeds een bericht nalaten op de chat. We contacteren u dan zo snel mogelijk. Verder kunt u uw vragen richten naar info@curalia.be of bellen naar 02 735 80 55.